Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Спецыяльная група для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення

У нашай установе дашкольнай адукацыі функцыянуе група для дзяцей з цяжкімі парушэннямі мовы.

Педагагічны склад групы для дзяцей з цяжкім парушэннямі мовы:

Іна Яўгенаўна Холава - настаўнік-дэфектолаг вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі, стаж працы ў установе 5 год.
Іна Пятроўна Кулакова - выхавальнік дашкольнай адукацыі першай кваліфікацыйнай катэгорыі, стаж працы ў установе звыш 20 гадоў.
Ірына Віктараўна Багдановіч - выхавальнік дашкольнай адукацыі вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі, стаж працы ў установе звыш 20 гадоў.
Залічэнне навучаюцца ў групу для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы дашкольнай адукацыі на падставе:

-заключэння цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (з рэкамендацыямі па арганізацыі карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, з указаннем перыяду, на працягу якога рэкамендавана аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі які навучаецца);

-заявы законнага прадстаўніка навучэнца.

Навучанне і выхаванне ў спецыяльных групах ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Інструкцыяй аб парадку стварэння спецыяльных груп, груп інтэграванага навучання і выхавання, спецыяльных класаў, класаў інтэграванага навучання і выхавання і арганізацыі адукацыйнага працэсу ў іх, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

Асноўнай мэтай карэкцыйна-развіваючага навучання і выхавання з'яўляецца пераадоленне маўленчага парушэнні і другасных праяў, выкліканых недаразвіццём гаворкі, сацыяльная адаптацыя і інтэграцыя дзяцей у грамадства. Асаблівая ўвага надаецца развіццю маўлення, як сродку зносін, карэкцыі агульных і маўленчых паводзін, нармалізацыя рэгулятарнай дзейнасці дзяцей.

Задача, якую вырашае настаўнік-дэфектолаг групы - фарміраванне правільнага маўлення дзяцей, як паўнавартаснага сродку зносін. Задача вырашаецца ў пераемнасці з выхавацелямі групы.

Настаўнік-дэфектолаг вызначае агульныя і прыватныя задачы развіцця гаворкі дзяцей, вызначае аб'ём і змест карэкцыйна-якая развівае працы, якая ажыццяўляецца па двух напрамках: ухіленне уласна маўленчага парушэння; пераадоленне і папярэджанне другасных праяў.

Настаўнік-дефектолог праводзіць наступныя віды заняткаў:

-формирование лексіка-граматычных сродкаў мовы і нармальнай мовы;

-формирование вымаўленчых боку гаворкі;

-навучанне грамаце (старэйшы дашкольны ўзрост).

У залежнасці ад перыяду навучання колькасць заняткаў мяняецца. У працэсе навучання выкарыстоўваюцца розныя формы арганізацыі заняткаў: індывідуальныя, подгрупповые. 

Штодзённае колькасць заняткаў, іх працягласць вызначаюцца раскладам заняткаў, які складаецца з улікам патрабаванняў санітарных норм, правілаў і гігіенічных нарматываў і зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі. Працягласць заняткаў вызначаецца індывідуальнымі і узроставымі асаблівасцямі навучэнцаў i складае 20-25 мін.

Настаўнік-дэфектолаг спецыяльнай групы праводзіць кансультатыўную работу з педагагічнымі работнікамі і законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў па пытаннях індывідуалізацыі навучання і выхавання дзіцяці.

Настаўнік-дэфектолаг

ДУА "Яслі-сада №325 г. Мінска

Холова І.Я.


ᐈ Папка с документами вектор, векторные картинки папка с документами |  скачать на Depositphotos®Рэкамендацыі настаўніка-дэфектолога

Раздзелы сайта