Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Спецыяльная група для дзяцей з цяжкасцямі ў навучанні

У нашай установе дашкольнай адукацыі функцыянуе група для дзяцей з цяжкасцямі ў навучанні.

Педагагічны склад групы для дзяцей з цяжкасцямі ў навучанні:

Наталля Сяргееўна Марцун - настаўнік-дэфектолаг без кваліфікацыйнай катэгорыі, педагагічны стаж працы 8 гадоў.
Анжаліка Мікалаеўна Кузняцова - выхавальнік дашкольнай адукацыі вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі, стаж працы ў установе звыш 20 гадоў.
Людміла Мікалаеўна Бочерова - выхавальнік дашкольнай адукацыі вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі, стаж працы ў установе звыш 20 гадоў.

Ангеліна Яўгенаўна Чупрова - выхавальнік для групавога суправаджэння дзяцей з аутистическими парушэннямі, стаж працы ў установе 6 гадоў.

Алена Аляксандраўна Гусева - выхавальнік для групавога суправаджэння дзяцей з аутистическими парушэннямі, стаж працы ў установе 2 гады.

Залічэнне выхаванцаў у групу з цяжкасцямі ў навучанні ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы дашкольнай адукацыі на падставе:

  • заключэння цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (з указаннем адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі і перыяду, на працягу якога рэкамендавана аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі які навучаецца);
  • заявы законнага прадстаўніка навучэнца.

Праца настаўніка-дэфектолага з дзіцём пачынаецца з дыягностыкі асаблівасцяў пазнавальнага, маўленчага і сацыяльнага развіцця, вызначэння здольнасці дзіцяці да навучання і гульні. На падставе комплекснага абследавання, вывучэння дадзеных медыцынскага даследаванні, заключэння ПМПК і гутарак з бацькамі выяўляюцца прычыны і механізмы парушэнняў, ступень іх выяўленасці, вызначаецца структура дэфекту і выбудоўваецца прагноз адносна далейшага развіцця дзіцяці, вызначаюцца прыярытэтныя напрамкі карэкцыйна-педагагічнай дзейнасці. Толькі на аснове стараннага колькасна-якаснага аналізу вынікаў абследавання педагагічны калектыў выбірае метады працы і яе змест.

Асноўным зместам карэкцыйна-развіццёвай работы настаўніка-дэфектолага з'яўляецца:

- развіццё/карэкцыя пазнавальнай матывацыі дзейнасці, фарміраванне здольнасці да самарэгуляцыі і эфектыўнай самаацэнцы ўласнай дзейнасці;

- пераадоленне недахопаў кампанентаў пазнавальнай і камунікатыўнай дзейнасці, развіццё (карэкцыя) простых мадальнасці-спецыфічных функцый і вышэйшых псіхічных працэсаў.

Задачы карэкцыйна-развіваючага блока плануюцца з улікам спецыфікі псіхічнага развіцця дзяцей з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця, узросту дзяцей і вынікаў дыягнастычнага вывучэння эмацыйна - валявога і кагнітыўнага развіцця выхаванцаў.

Карэкцыйная работа настаўніка-дэфектолага з дзецьмі вядзецца ў некалькіх кірунках:

• фарміраванне матэматычных уяўленняў. Дзеці вучацца адрозніваць форму і велічыню прадметаў, іх колер, колькасць і іншыя характарыстыкі. У дзяцей фармуюцца ўяўленні аб часе і прасторы. Яны параўноўваюць і класіфікуюць разнастайныя прадметы і падзеі, усталёўваючы тыя ці іншыя заканамернасці, прычынна-выніковыя сувязі;

• сенсомоторные развіццё. Базавым элементам такіх заняткаў з'яўляюцца розныя гульні, накіраваныя на ўдасканаленне дробнай маторыкі пальцаў рук, агульнай маторыкі. Дзеці малююць, лепяць, канструююць, педагог выкарыстоўвае разнастайныя дапаможнікі, гульні і практыкаванні для пэндзляў і пальцаў рук;

• навучанне гульне. Часта дзеці з парушэннямі ў псіхічным развіцці не валодаюць навыкамі гульні, у тым ліку каманднымі. На кожным занятку настаўнік-дэфектолаг арганізуе разнастайныя гульні, тлумачачы дзецям іх правілы і прынцыпы. Бо гульня ў дашкольным узросце гэта вядучы від дзейнасці, крыніца гарманічнага развіцця асобы. Навучанне гульні спрыяе спазнання дзецьмі навакольнага свету і свету чалавечых адносін;

• развіццё маўлення пасродкам азнаямлення з навакольным светам. У ходзе гэтых заняткаў не толькі пашыраецца кругагляд, але і актывізуецца слоўнікавы запас, фармуецца сувязная гаворка. У працэсе навучання выкарыстоўваюцца розныя формы арганізацыі дэфекталагічны заняткаў: індывідуальныя, подгрупповые, якія праводзяцца згодна з раскладам.

Подгрупповые заняткі, на якіх дзіця атрымлівае прадстаўлення агульнага характару, доўжацца ад 15-20 да 30 хвілін у залежнасці ад узросту дзяцей. Падгрупы (2-5 чалавек) фармуюцца з улікам узроставых катэгорый і асаблівасцяў індывідуальнага развіцця дзяцей. Больш пільную ўвагу карэкцыі, развіццю і ўдасканаленню псіхічных функцый, уменняў і навыкаў, актуальных для канкрэтнага дзіцяці, дэфектолаг надае ў працэсе індывідуальных заняткаў. Тут жа замацоўваюцца прадстаўлення, атрыманыя ў ходзе групавога навучання, стымулюецца пазнавальная актыўнасць, адпрацоўваецца прапушчаны матэрыял.

Не менш важная частка працы настаўніка-дэфектолага - кансультаванне бацькоў (законных прадстаўнікоў) дзіцяці. У рамках інфармацыйнай і педагагічнай дапамогі спецыяліст знаёміць бацькоў з асаблівасцямі сістэмы карэкцыйна-педагагічнай дзейнасці, раскрывае неабходнасць удакладнення, развіцця і замацавання дасягненняў і навыкаў у хатніх умовах, навучае канкрэтным прыёмам працы з дзецьмі, уяўляе параўнальныя вынікі дыягнастычнага абследавання і дынамічнага назірання за развіццём дзіцяці, каардынуе сумесныя дзеянні педагогаў і сям'і.

Паважаныя бацькі!

Памятаеце, што без вашага актыўнага ўдзелу і падтрымкі, заняткі настаўніка-дэфектолага і іншых спецыялістаў з вашым дзіцьмі будуць недастаткова эфектыўныя. Дапамагчы дзіцяці дасягнуць пэўных поспехаў у развіцці, навучанні і, галоўнае, у жыцці мы можам толькі разам. І гэта - штодзённая, карпатлівая праца. Цярпення і ўдачы вам! А удзячнасцю за вашу працу, клопат і любоў будзе шчаслівая ўсмешка вашага дзіцяці!


ᐈ Папка с документами вектор, векторные картинки папка с документами |  скачать на Depositphotos®Рэкамендацыі настаўніка-дэфектолога

 

Раздзелы сайта