Асноўнымі мэтамі дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляюцца забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы дзіцяці ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з яго узроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі, фарміраванне ў яго маральных нормаў, садзейнічанне набыццю ім сацыяльнага вопыту.
Асноўнымі задачамі установы дашкольнай адукацыі з'яўляюцца:
- забеспячэнне дашкольнай адукацыі выхаванцам ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі дашкольнай адукацыі;
- далучэнне выхаванцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцяў;
- выяўленне і развіццё індывідуальных схільнасцей і інтэлектуальна-творчага патэнцыялу выхаванцаў;
- забеспячэнне пераемнасці дашкольнага і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
- фарміраванне культуры сямейных адносін, каштоўнасных адносін да сям'і;
- стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця і аказанне ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
- ахова здароўя выхаванцаў, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця.
Установа дашкольнай адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь ажыццяўляе наступныя функцыі:
- арганізацыя работы па забеспячэнні бяспекі, аховы жыцця і здароўя дзяцей, абароне правоў выхаванцаў;
- рэалізацыя адукацыйных праграмы дашкольнай адукацыі, праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў выхаванцаў, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы (спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю);
- стварэнне аптымальных умоў для выхавання, навучання і развіцця выхаванцаў ранняга і дашкольнага ўзросту, іх сацыялізацыі;
- стварэнне ўмоў для фарміравання асноў патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці, далучэнне да агульначалавечай культуры;
- забеспячэнне сацыяльнай і псіхолага-педагагічнай падтрымкі бацькоў у пытаннях выхавання і навучання дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту;
- забеспячэнне магчымасці своечасовага і паўнавартаснага пераходу на першую ступень агульнай сярэдняй адукацыі;
- стварэнне ўмоў для развіцця і самарэалізацыі педагагічных работнікаў на аснове павышэння іх прафесійнай і арганізацыйнай культуры;
- фарміраванне рэсурсных умоў для забеспячэння якасці якія прадстаўляюцца паслуг, у тым ліку на платнай аснове.
Установа дашкольнай адукацыi самастойная ў вырашэннi пытанняў арганiзацыi адукацыйнага працэсу, ажыццяўленнi фiнансава-гаспадарчай i iншай дзейнасцi ў рамках, усталяваных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.